Så har jag bytt blogg igen! Jag bloggade tidigare på plaggbycharlotta.blogg.se.. Dock inte så..erhm.. frekvent. Men av en rad olika anledningar bestämde jag mej för att byta. Dels vill jag gärna blogga på wordpress eftersom det ger en hel del mer möjligheter och känns stabilare än blogg. se (Ska bara lista ut hur man rent tekniskt får till de där möjligheterna…) Dels vill jag att allt jag gör såsom kläder, som tidigare hette “plagg by Charlotta”, samt andra prylar som heminredning o.s.v ska gå under samma namn: “Charlotta Sofia”.

Det där med att komma på namn till sitt företag är ju en nöt att knäcka annars. Känns lite dumt att jag haft det perfekta namnet rakt under näsan hela tiden. Mitt eget. Eller ja, som min mamma upplyste mej om här om sistens, så heter jag inte Charlotta Sofia utan Sofia Charlotta. Tänk att gå genom livet utan att veta vad man heter?! Det är ändå en bedrift. Det får man säja.

Så hej! Välkommen till den här bloggen.

Släng för all del också ett öga på min Etsybutik: Charlotta Sofia Home

