image

Doftljus från lagerhaus

image

...och nya skor!

I och med den här nya bloggen så väcktes plötsligt min blogglust igen…efter att ha varit tämligen vilande. Känns ju kul men jag ska redan nu säja att jag är en periodbloggare av stora mått. Ibland bloggar jag massor för att sen låta det gå veckor, månader. Det har väl att göra med att jag liksom vill ha något att säja, något mer intressant än vad jag åt idag (quornfärsbiffar med rostade rotfrukter och hummus).

Däremot har jag alltid haft någon blogg till och från från i alla fall 2005? Var det då det började slå igenom med bloggar?
Shit, när jag tänker på det..
Jag kanske skulle kunna varit någon form av bloggveteran som tjänade storkovan?!
Eller inte.. Det får vi aldrig veta!

Nåja.

Nåja?! NÅJA?
Är jag 100 år gammal? 
Måste fräscha upp vokabuläret känner jag.
Heter det förresten egentligen inte: nå ja.? Alltså särskrivet?

Appropå gammla modeuttryck pratade jag med Daniel tidigare om när det var häftigt att säja: “Grattis! Du har vunnit en brödrost! ” när någon sa något uppenbart. Kommer också ihåg ordet “kyligt”. Det var en gång i tiden någon slags försvenskning av coolt. (ÄR verkligen 100 år gammal!!)

Jag har hört att man ska ha bilder i sina blogginlägg för att göra sin blogg mer lockande. Därav dessa, kan tyckas, lite orelevanta bilder.
Ljuset illustrerar alltså mitt fredagsmys och sen ville jag visa mina nya sneakers. Väldigt sköna för övrigt.

