Tänkte att det är brukligt när man startar en blogg så här, att man presenterar sej lite. Så det gör jag. I listform:

  • Heter Charlotta Sofia eller ja, egentligen Sofia Charlotta.
  • Är i mina bästa år…33 år
  • Känner mej mycket yngre ibland men ibland också 100 år gammal
  • Blir barnsligt glad när jag får visa leg på Systemet. För att inte tala om när jag köper snus. Riktig jackpott!
  • Bor med fästmannen Daniel och ett gäng katter i en tvåa med två balkonger (mycket stolt över de två balkongerna)
  • Blir bekymrad eftersom jag skrev visa-leg-på-systemet-punkten ovanför Daniel-punkten. Skyller på det åldersfixerade samhället o.s.v.
  • Har en hankatt som heter Agnes.
  • Älskar att skapa med främst textil och garn. Vad hennafärgathår-tant det lät?
  • Har ej hennafärgat hår. Håret är f.ö, i detta nu, blåaktigt samt orange. Måste SLUTA bleka hemma!!
  • Kommer aldrig sluta bleka håret hemma.
  • Gillar inte auktoriteter så värst
  • Föregående punkt bekymmrar mej lite eftersom jag hört att psykopater har problem med auktoriteter.
  • Men tror inte att jag är psykopat eftersom jag känner så mycket med andra människor. Eller är det bara brist på självinsikt?! Hjälp!
  • Kan inte börja kolla på typ “funny cats” på youtube för då blir jag sittande i flera timmar letande efter fler djurvideos.
  • Älskar Daniel, min familj och mina otroligt fantastiska, fina, imponerande vänner. (Ja, Daniel och familjen är imponerande de med)
  • Hatar när folk jag inte känner tror att de får kalla mej Lotta bara sådär.
  • Är feminist men blir alltid lite osäker på hur det stavas.
  • Blir topp-tunnor-rasande av rasism och sexism.
  • Kom på vem jag var någonstans efter gymnasiet.
  • Är rätt egensinnig. Kan själv liksom.
  • Tycker att ordvitsar är vansinnigt kul.
  • Skrattar ofta.
  • Ser ut så här:
  • Image
