Jag ligger fortfarande kvar i sängen.  Har gjort min dagliga internetrunda (nyheter, bloglovin, instagram, twitter, fb) och druckit kaffe.
Eller dagliga? Den där rundan nöter jag nog om ungefär 10 gånger innan dagen är slut.

Ligger och peppar inför att gå upp och städa. Det går ärligt talat sådär..

Lika mycket som jag tycker att mornar kan vara bland det härligaste som finns, kan de stressa mej oerhört.
Jag har en tendens att rada upp dagens “måsten” i huvudet redan innan jag klivit upp. Så fort jag lämnat sängen, skjuter jag iväg som en projektil, eller nej, projektil låter lite väl optimistiskt.. Jag skjuter iväg som något som går lite lagom fort och försöker göra allt på en gång. Hinner knappt äta frukost. Det är som jag arbetar på tid, lite som något jagar mej.

Förstår inte vad beteendet kommer ifrån men jobbar på det. Jobbar på det genom att mässa: mindfull, mindfull, MINDFULL!! tyst för mej själv (lätt hysteriskt).
Tänker att det inte kan vara bra med all den stressen. Sen stressar jag upp mej själv ännu mer eftersom jag inte vill vara så stressad.

Tror att det kanske har lite att göra med att man förväntas vara så effektiv idag.  Jag får ofta lite ångest över hur människor tycks hinna med så mycket. Fast sen tänker jag på hur mycket jag förväntar mej att jag ska hinna med under en dag och fattar att jag  kanske ställer lite höga krav på mej själv. Krav som jag aldrig skulle vilja ställa på någon annan.

Jag vill hinna: uträtta stordåd i jobbet, träna, ha jättefint hemma, umgås med Daniel, umgås med vänner,  typ hinna göra något fiffigt DIY-projekt, blogga om det där projektet, marknadsföra mitt företag…o.s.v, o.sv
Det kanske ändå inte ser mycket ut men om man tänker att man vill göra allt detta varje dag, alla dagar. Det blir lite stressigt, det blir det.

Hur gör ni? Blir ni stressade eller är ni lugna små filbunkar allihop? Snälla, sej att det inte är så! Det skulle..eh..stressa mej.

