168red

 

Kaffe i en av mina fina loppismuggar. Just dessa muggar älskar jag för att de är turkosblå vilket är lite av min favoritfärg, i alla fall när det kommer till inredning. Överhuvudtaget har jag stor passion för att hitta fint porslin på loppisar. Det behöver inte matcha eller vara speciellt gammalt och dyrt. Okej, nya IKEA-muggar för samma pris som de såldes för, på Myrorna går bort. Men annars. När jag tänker på det har vi mest udda porslin förutom ett blått startset som Daniel fick när han flyttade hemifrån.

Annars är jag lite låg idag. Har varit i flera dagar faktiskt. Det är hormoner, hormoner, hormoner. Det är konstigt det där, när jag passerade 30 var det som att trycka på en knapp. Från att ha varit en sån som bara: “hoppsan, mens” till att bli en sån som känner av varje hormonell förändring i kroppen. Nu tror jag att det är ägglossning som gör sej påmind. Rätt jobbigt faktiskt. Jag vill inte vara styrd av mina hormoner. Fast det är jag väl inte egentligen heller. Jag gör ju det jag vill i alla fall. Men att känna att allt plötsligt blir lite tyngre, att problem blir lite värre och att en tunn filt av oförklarlig ångest lägger sej över mej, inte en gång, utan två gånger i månaden, det är faktiskt rätt jobbigt.

Nog om det! Senare idag tänkte jag visa ett pyssel som jag gjorde igår. Det är nog förresten mitt bästa tips om en känner sej låg. Försök att GÖRA något även om det känns som du helst vill ligga raklång i soffan. Det känns nästan alltid lite bättre då.

