Alltså, jag har ju hört att American  Apparel kanske inte är världens mest o-sexistiska företag på omvägar så där som man hör saker och tänker: “Hm, jaha, jomen det kanske en borde kolla upp” men eftersom jag inte är någon flitig kund så har det liksom inte blivit så. Sen började jag läsa “En blommig tekopp” som Emelie Eriksson driver. Hon har skrivit flera inlägg om företaget eftersom hon själv jobbat där, bl.a om arbetsförhållanden och arbetsmiljö som verkar vara rätt skit.

Idag postade Emelie detta inlägg “De är bra på Unisex de där American Apparel. Jävligt bra.”. Och en bara: “VA FAN!”, “ÄR DE PÅ RIKTIGT??”. Inlägget handlar om produktbilder på s.k unisex-plagg och porträtterar män och kvinnor på så olika sätt att en tror att det är ett skämt. Kort kan en säja att män i bilderna porträtteras som coola och svala, kvinnorna som någon typ av svankande porr-Kalle Anka. Läs Emelies inlägg så fattar ni!

Men en vill ju göra något för så här kan vi ju inte ha det! Eller hur? Läs vad en kan göra i detta inlägg och gör’t, Bara gör’t!

Update:Och så går jag in på Lady Dahmers blogg där hon lagt upp denna bild (detta är nog ett annat företag) och mitt huvud brinner upp! Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli, eller vad säjer en? Blir så ledsen.

