UTE 010red

Jag sa ju igår att jag gillar kitsch och om man gillar kitsch så gillar man rimligtvis en turkos trädgårdstomte (jag gör i alla fall). 

Den här tomten har annars gett oss en hel del huvudbry. Daniel fick den som en skämt-julklapp av sin plastsyster. Varje år till Jul har vi ställt den, som tveksam prydnad, utanför dörren. Kanske, kanske har vi närt ett litet, litet hopp om att någon ska sno tomten. Sen har stackarn haft en dyster tillvaro, liggande i ett skåp resten av året, där han dessutom har tagit upp sjukt mycket plats. Men vi har ändå liksom inte haft hjärta att kasta honom, jag tror vi på något vis gillat honom ändå.

Men i helgen fick jag ett gäng halvfulla sprayfärgsburkar av min lillebror och då föddes också en tanke att ge tomten nytt liv som lite mer monokrom trädgårdstomte.

Så här såg han ut innan. Inte världens snyggaste precis. Här står han på en bit täckpapp och väntar förtjust på sin extreme makeover.

Så här såg han ut innan. Inte världens snyggaste precis. Här står han på en bit täckpapp och väntar förtjust på sin extreme makeover.

Så jag tog fram sprayfärgerna och bestämde att han skulle bli blå/turkos. Sen sprayade jag, blev lite yr och skrev ett inlägg om humor.

Så jag tog fram sprayfärgerna och bestämde att han skulle bli blå/turkos. Sen sprayade jag, blev lite yr och skrev ett inlägg om humor.

Och så var han klar! Se så glad och fin han blev! (Jaja, det kan hända att jag har en aningen störd relation till tomten) Krukan på bilden har jag förresten också spraymålat i en annan turkos nyans.

Och så var han klar! Se så glad och fin han blev! (Jaja, det kan hända att jag har en aningen störd relation till tomten) Krukan på bilden har jag förresten också spraymålat i en annan turkos nyans.

