UTE 016red

 

Ägnade hela dagen åt min balkong igår fast jag hade tänkt hinna en massa annat också. Mycket moget beslut att fokusera på heminredning när jag har jobb att göra. Men va sjutton, gav mej själv en sån där dag när jag bara får göra det jag känner för. Dessutom älskar jag min balkong och vill ha den färdig (inte för att den är det) eftersom det är så härligt på sommaren när en plötsligt bor i en trea istället för en tvåa och en då inte vill att det tredje rummet ska bestå av bråte och torra plantor.

Fast det är svårt det där, hur en väljer att disponera tiden som egen företagare när en styr helt över sina egna tider (vet att jag har ojjat mej över detta tidigare). Jag har i alla fall svårt att få till det, speciellt som Daniel jobbar så knepigt också. Vet liksom inte när jag borde ta ledigt och när jag borde jobba? 

Men i alla fall: Jag gick även och köpte lite saker som faktiskt växer igår eftersom det såg så himla kalt ut på min balkong med mina stackars fyra luktärtsplantor och kattgräs som vägrar gro. VEM misslyckas med kattgräs liksom?? Det blev en rosmarin som ni ser på bilden ovan som jag planterade i en gammal kaffeburk plus några rosa/lila blommor som jag inte kommer ihåg namnet på. Afrikansk..nåt? Kändes genast lite roligare!

Nu behöver jag bara få upp något på mellanväggen eftersom den är ful och tom. Lite vimplar kanske? För jag vet inte om min dröm om prunkande luktärter som slingrar där är riktigt realistiskt? De ser inte ut så just nu i alla fall.

Dessutom tänkte jag göra t-shirtgarn och virka en ny matta för den vi har är lite eh..möglig då den glömdes ute hela vintern. Kommer nog en Diy på det sen! (Alltså, inte hur man fixar möglig matta, utan hur man virkar en omöglig)

