Jo, jag skrev ju tidigare att jag skulle virka en matta till balkongen av s.k t-shirt garn. Nu är det så här:  Det behövs tydligen en jädra massa garn för att få ihop en matta! Min ganska stora hög med gamla t-shirtar räckte inte jättelångt. Jag fick helt enkelt gå över till andra gamla kläder också. Bra så.

Men sen…något hände: Jag klippte till exempel nyss sönder ett fint tyg som jag kunde använt till annat (skulle ha använt till annat) samtidigt som jag väste till Daniel: “-Mattan får ju inte bli för kort.”

Sen har jag också börjat snegla på mina kläder (som jag använder) som möjliga matt-trasor: “Det är ju exakt rätt nyans” och “Nä men den använder jag ju bara ibland” är tankar som korsar mitt huvud.

Jag håller helt enkelt på att förvandlas till kaminmannens kvinnliga mottsvarighet: Traskvinnan!!

Det här kan helt enkelt bara sluta på två sätt:
1. Mattan blir klar
2. Soffa, who needs it? Den är ju så fint grön…

Ja ja, när vi är utan kläder och textila möbler kan vi ju alltid rulla in oss i mattan….

Det blir bra.

