Jag lovade att visa vad jag hade hittat på loppis här om dagen. Det är egentligen inget speciellt, inga gamla fina Rörstrandskoppar eller så men jag hade däremot ett mission: Jag var på jakt efter gult eftersom jag tycker det är en fin accent!

Hittade detta för inga pengar alls nästan.

En gul keramik-kruka och tre i plåt plus en liten fågel som jag bara inte kunde lämna kvar.

En gul keramik-kruka och tre i plåt plus en liten fågel som jag bara inte kunde lämna kvar.

Titta bara. Visst är hen fin!  Dessutom fick jag ganska snabbt en idé!

Titta bara. Visst är hen fin! Dessutom fick jag ganska snabbt en idé!

En tar en kruka, en fågel och lite superlim.

En tar en kruka, en fågel och lite superlim…

..klistrar fast fågeln på krukan och vips har man gjort sej en fågelkruka!  Bra va?!

..klistrar fast fågeln på krukan och vips har en gjort sej en fågelkruka!
Bra va?!

I min fågelkruka planerar jag att sätta petunior så kan lilla fågeln sitta och övervaka dem.

Vill du göra något liknande? Det finns massor med små prydnadsfåglar på loppis (i alla fall där jag tittade), oftast för bara någon krona styck. Är fågeln i fel färg? Då kan du alltid spraymåla den! Vill en göra en mer monokrom kruka kan en alltid spraymåla både fågel och kruka när man limmat ihop dem.

Annan idé: En skulle också kunna göra ett fågelbad med samma teknik. Bara att ta ett fat med kant (finns också massor på loppis) och sätta en fågel på kanten. Eller.. göra krukor med andra djur: Hundkruka, kattkruka, grodkruka? 

Möjligheterna är oändliga!

 

 

 

 

