balkong 059red

Det här lilla bordet i Marockansk stil står mellan mina fåtöljer på balkongen. Jag behövde ett bord att ställa ifrån mej kaffekoppen eller roséglaset på, för all del,  när jag är på det humöret.

Allt man behöver för att göra bordet är: Någon form av kruka eller låda med plan botten i lämplig höjd. Det är ju också bra om botten är ganska stor så att inte hela härligheten tippar om man råkar ställa koppen på kanten. Jag har använt en IKEA-papperskorg som jag sprayat rosa. Är du inte lika kitschig som jag och vill ha ett mer enhetligt bord skulle det ju kunna funka bra med en hög zinkkruka. Man behöver också ett tårtfat/kakfat. De praktiskt taget ger bort såna här fat på loppisar. Tror jag köpt mitt för en femma.

Sen placerar en bara fatet (eller så kan man använda en fin bricka) på den upp och nedvända krukan.

Klart!

balkong 064jpg

