image

image

Jag börjar skrämma mej själv! Det första jag gör när jag stigit upp på morgonen är att springa ut på balkongen och krypa ihop framför valfri behållare med växter för att intensivstudera någon av mina plantor med näsan 2 cm från jorden. Sen berättar jag för alla som vill höra (och inte vill) om deras utveckling. T.o.m mamma har börjat låta lite trött på rösten när jag drar upp mina luktärter i samtalet igen..

Här om dagen sa jag till Daniel:

“-Om du råkar döda mina växter när jag är bortrest (Jag ska åka bort några dagar snart) så är det slut. Det är på riktigt SLUT!”

Helt sunt och rimligt.
Det värsta är att jag inte vet om jag skämtade helt heller..? I alla fall kommer jag att gråta och skrika en massa om något händer mina plantor.
(Hör du det!!?)

Ni som läser den här bloggen vet att jag har ett aningen komplicerat förhållande till det där med ålder. Jag är helt enkelt svinrädd för att åldras!
Därför gör detta “tant och gubb-intresse” mej en aning förvirrad…

Ja ja. Medans jag fortsätter krisa lite här så kan jag berätta att jag gjort en fågelbur i hönsnät. Alltså, jag ska inte skaffa höns och installera på balkongen. Så långt har inte galenskapen sträckt sej än….
Än….
Det är en liten, prydnads.
Visar er senare idag!

