image

Jag har installerat mej ute med en kopp kaffe och min lilla bloggbok. När jag startade den här bloggen skaffade jag mej en bloggbok. Inget märkvärdigt, bara ett litet block där jag skriver ned tankar, bloggämnen och tänkbara Diy-projekt. Det kan ju låta lite väl ambitiöst med en sån planering men jag gillart!

För så här: Ibland kan det tyckas lite “pinigt” att ha ambitioner för en blogg. Att vilja något med den. Det är liksom inget en vill erkänna. Det ska liksom vara “Äsch, jag är så jäkla briljant så jag ba fick massa läsare utan att jag vet hur det gick till”

Fast jag har ju ambitioner! Även om detta inte är mer än en hobbygrej så är ju min ambition att folk ska läsa. Hur kul är det att blogga annars? Eller, i och för sej, en blogg kan vara så mycket, ett ställe att bara skriva av sej på och ge blanka f*n i om någon endaste en läser och det är ju så klart också bra.
Men om en som jag bloggar mycket DIY så är det ju rätt poänglöst om ingen läser. Det blir aningens tråkigt om ingen någonsin tycker något.

Och vill jag att någon ska läsa så gäller det att blogga relativt regelbundet och om bra grejer och då är min lilla bloggbok bra! Så att jag får struktur och kan skriva om  de där bra grejerna och så jag kan hämta inspiration när jag har noll.

Vad tycker ni? Är det så att alla vill bli lästa men ingen vill riktigt erkänna det?

