Idag har jag gjort lyktor av läsk och ölburkar! De blev riktigt fina och kommer hänga bra på min balkong. (Visar er så klart senare i veckan).

Jag gillar att göra saker av sånt som en egentligen inte tror att en kan göra något av eller ens tänker på som pysselmaterial. Mitt enda krav egentligen, är att det måste bli fint. Det visar sej att en tydligen kan göra rätt mycket av tomma läskburkar! Här är ett urval:

Vaser! Dessa i länken är av porslin men det skulle kunna gå att knöla burkar lite snyggt och spraymåla för samma resultat.

* Det går att göra blominspirerade ljuslyktor.

* Eller så här i odlingstider kan en göra superfina planterings/örtskyltar.

* Hittar man fina och unika burkar är de perfekt som förvaring eller örtkruka. Ja, klart det GÅR att ta en vanlig cola-burk också men det är inte lika kul eller fint tycker jag.

den här sidan finns ännu mer förslag på vad de kan användas till, läskburkarna. En del fint och en del rätt fult.

