lottas 113red

lottas 121red

Jag säjer hej! från förstukvisten i Dalarna. Jag sitter här i solskent, fåglarna kvittrar och det luktar gräsklipp. Älskar lukten av gräsklipp! (eller en säjer doften kanske?) Det är en sån sommardoft. Väldigt sällan det luktar gräsklipp i December. Hu.. December förresten.. Vi pratar om något annat:

Bilderna här ovan är inte härifrån Dalom utan hemifrån mej. De föreställer dels ett litet stileben på mitt hemmagjorda, lilla balkongbord. Ibland är det enkla så himla vackert! En rosmarinkvist och en blomma i ett loppisglas räcker. Den andra bilden föreställer en av mina strävande luktärtsplantor som jag är lite orolig för nu. De är sjutton som mina små barn! Detta är absolut ingen “höhö, karlar dödar ju alla växter”-grej. För så är det ju inte. Det är mer frågan om oron om Daniel kommer att glömma dessa växter när han jobbar så mycket. Fast jag påminner honom ju. Har dessutom, i en mindre stolt stund, hotat med att göra slut på vårt 11-åriga förhållande om något händer mina plantor. Eh..ja..

