Bilden har jag lånat härifrån:  http://lavendeldockor.se/lantlig-inredning/product/pappers-sugror-blaa

Bilden har jag lånat härifrån

 

Jag har en hög sugrör, inte så här fina som på bilden utan av plast. I alla fall, vi använder sällan sugrör så den där högen med 100 sugrör vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. När jag har något som jag inte använder brukar jag kolla upp om det ev finns något en kan Diy:a av den saken.

När jag kollade runt på Pinterest och google hittade jag bl.a dessa saker en kan göra:

* Halsband

* Örhängen

* Lampa

* Takkrona

* Om man har skitmånga sugrör, en ängels tålamod och ännu mer tid kan man göra en fåtölj också. Häpp.

Nu känner jag mej väl ärligt talat inte så sugen på att göra varken halsband, örhängen eller fåtölj men en sån här takkrona tror jag allt att jag ska försöka pyssla till. Perfekt kitschig!

 

 

