image

Jag mår fortfarande rätt illa p.g.a detta. Det är ju rätt olidligt och opruduktivt att gå omkring och känna sej spyfärdig hela tiden. Noll kul skulle jag  t.o.m vilja säja att det är.

Men se, jag fick en liten snilleblixt! Kom att tänka på när min vän var gravid och illamående, då hade hon ett sånt där åksjukearmband från apoteket som hjälpte henne. Tänkte lite och fixade i min desperation ihop ett själv. Ett resårband och en stor pärla som trycker på den däringa akupressurpunkten på insidan av handleden (Den sitter ungefär tre fingrar upp på handleden).

Och vet ni!? Det funkade faktiskt! Om det är tankens makt eller på riktigt vet jag ju inte. Skönt är det i alla fall! Detta armband är ju däremot inte direkt supersnyggt, var desperat som sagt men jag kan tänka mej att man kan göra riktigt fina illamåendearmband med lite pyssel och tålamod.

