Nu när jag är tillbaka tänkte jag att det kunde passa med att sparka igång med en DIY! Jag tvättar ju ansiktet med havregryn. Det är det allra bästa för min hy, den har helt enkelt aldrig mått bättre. Vad havregrynen tyvärr inte riktigt klarar av är ögonmakeupen: vattenfasta mascaror, pigmentrik ögonskugga o.s.v. För den sakens skull vill en ju inte se ut som en panda… Så vad gör en? Jo! Egen ögonmakeupremover!

Du behöver:
En liten flaska eller behållare
0,75 dl vatten
1,5 tsk rapsolja
1 tsk mild tvål

Gör så här:
Häll alla ingridienser i flaskan/behållaren. Skaka.
Klart!
Häll några droppar på en bomullspad och torka bort ögonmakeupen. Skaka innan varje användning.

Jag älskar denna hemgjorda, no poo:iga remover. Den funkar super och lämnar ingen hinna som andra som jag köpt.

