image

Jag är ju inge vidare på det där med recept, mäter sällan och slänger i saker hux flux utan ordning.
Men i alla fall: Jag försöker ju äta ganska low carb, i alla fall i veckorna. Idag vaknade jag dessutom och kände mej trött i kroppen. Jag har hurtat upp och sprungit vid 6 de senaste mornarna men idag sa kroppen: “- Nä, nä, idag ska vi inte ut och studsa runt i arla morgonstund. Idag ska vi ta’re lugnt och äta gofrukost”
Okej, sagt och gjort, man vill ju inte bråka med den däringa kroppen så jag gick ut och exprimenterade i köket istället med lowcarb och gofrukost i tankarna. Då blev det proteinpannkaka.

Och!

För en gångs skull tänkte jag på vad jag slängde i och ungefär hur mycket så jag kan dela med mej av receptet!!

Proteinpannkaka (ca 8-9 st)

2 ägg
1/2dl mjölk
1 knapp dl vatten
0,75 dl vassleprotein (Jag hade med vaniljsmak)
2 tsk kokosmjöl
1 tsk fiberhusk
1 nypa salt
1/2 tsk bakpulver
Smör

Gör så här:
Vispa ägg, mjölk och vatten, blanda i de torra ingridienserna. Låt svälla i 5-10 min. Stek lagom stora pannkakor i smör, mina är ca 1 dm i diameter. (De ska puffa upp sej lite).
Klart!

Jag serverade mina med hallon, en klick turkisk yoghurt och lite jordnötssmör.

