image

image

image

Så var det äntligen Fredag. Första Fredagen efter semester. Jag har spenderat den här veckan till att “komma i ordning”. Det är lite speciellt det där, när man jobbar hemifrån. Kan nästan känna mej avis på de som har en arbetsplats att gå till, en plats som är ordnad och fixad efter semestern, en plats där arbetsuppgifterna är satta. Fast det där är ju bara att lura sej själv egentligen. Jag VET att många kommer till en arbetsplats där en vikarie har huserat, oordning på papper och grejer, inga klara uppgifter, massor att göra.

Men i alla fall, på mitt ” kontor” var det mer eller mindre kaos. Skönt då, att kunna spendera en vecka på att fixa, tänka på ideer och vilka tyger och material jag kommer behöva. Och såååå jädra skönt att jag tycks ha kommit in i en finfin rutin med tidig morgonträning o.s.v.. Känner mej så mycket piggare och gladare!

En till grej! Mina luktärter som jag tjatade om hela våren: De blommar nu!

(Och jag har Fredagsvin)

