Tags

, ,

Appropå det tidigare inlägget om mina tankar om hälsohets och rädslan för att bidra kanske denna kategori känns aningen skev? Jag vet inte.. Men jag vill ha den! Mest för min egen skull, för jag om ett år ska kunna titta tillbaka och se var jag var just idag. Dessutom vill jag ha den för eventuell pepp 😉

Så idag:
Löpning:
3,21 km på 22,42 min. Som ni ser går det inte superfort. Men det går! Idag provade jag att intervalla lite och körde på mitt fortaste i ca
100 m efter 2 km av sträckan i mitt vanliga 6,55 tempo. Dog lite och fick lov att gå en kort bit (därav den lite längre tiden) men det kändes ändå bra. Vill ju komma upp i fart och kondition.
Jag kör för övrigt  fortfarande på ca 3 km fast målet i sommar är 5 km, detta pga att jag vill låta musklerna hänga med. Flåset är där men benen kan fortfarande kännas av i form av lite benhinnesmärta så jag tänker att det är bäst att skynda långsamt. Ska dock prova att lägga på en km denna veckan i lugnt tempo.

Styrka:
2 min planka. Körde utfall och tåhävningar tidigare i veckan och det BEHÖVDES med tanke på smärtan nu. Överhuvudtaget känner jag att jag behöver bli starkare i bål och ben. Känner att jag lätt svankar när jag springer fast jag försöker tänka på att inte göra det.

