887225347116_sportamore_002

Bild från Sportamore

Vem hade trott att jag skulle börja dregla över löparskor för si så där ett halvår sedan? Inte jag i alla fall. Nu har jag ett par skor som nog fungerar den här säsongen ut och jag VET att man inte ska gå på utseende när det kommer till löparskor, så naturligtvis, när den dagen kommer då jag behöver nya ska jag prova ut efter alla konstens regler.

Men ändå… Dessa “Nike free run 5″…åh! Jag har klämt på dem i en sportbutik och de är ju liksom så lätta, fina, nätta och finns i så tjusiga färger. Kort sagt: Dreggel!

Annars startade jag morgonen med en löprunda! Bästa sättet! (Också en grej jag aldrig trodde att jag skulle säja för ett halvår sedan.) Sprang 4 km för första gången idag! Jätte, jätte supersakta. Det tog mej 30 min. Men så här: Jag vet att jag blir så himla nedslagen om jag får lov att gå så det är bäst att ta nya sträckor i snigelfart så att jag slipper att just stanna. Möjligt att det blev lite väl sakta eftersom jag funderade på att ta en extra sväng runt kvarteret när jag kom hem men tänkte på mina benhinnor och lät bli.

Jo, och så appropå det här med “dagens träning-kategorin”. Det är inte så att jag slaviskt tänker redovisa varje dags träning på bloggen. Har en känsla av att det blir lite tradigt att läsa om. Kategorin är mer till för att jag ska kunna kika tillbaka och kolla var jag var, hur jag kände för ett år, en månad sen o.s.v.

