image

Startade denna dagen med en skön 4 km löprunda! Nu är sommarens mål på 5 km så nära, så nära. Jag känner att jag helt klart har det i benen och flåset men inser att det inte är någon vidare bra ide att lägga på 2 km på så få dagar (alltså om man räknar med den jag la på i förrgår). 2 km är ju 75% av sträckan jag tidigare sprungit (blir det va?) och det känns som en lite häftig längdökning. Men sjutton vad det är svårt att lägga band på sej själv! Men några skador vill jag ju inte dra på mej.

Det är så himla mysigt att springa på morgonen! Det råder en febril aktivitet av motionärer och hundrastare. Man “lär känna folk” lite. Hejar, nickar i samförstånd och får t.o.m lite pepp. Någon slags gemenskap.
Idag pratade jag t.ex tidtagning med en fin farbror på cykel vid järnvägsövergången. Vi grämde oss båda över att bommarna gick ned och sabbade våra tider. Jag kunde stoppa min klocka men hans tidtagningsmodell hade inte den finessen då han använde väckarklockan.

Idag åker jag förresten hem till barndomshemmet. Måste suga ur lite Dalasommar känner jag!

