Det är inte riktigt min dag idag. Är lite trött och seg. Som pappa alltid sa: “Det är vädret”.

Dock har jag funderat en hel del på klädstorlekar, plus size-avdelningar och sånt de senaste dagarna (jag veeet, veckor efter alla andra). Kanske tog funderingarna lite extra fart när jag läste detta inlägg hos Underbaraclara idag. Och jag vill jättegärna skriva ett välformulerat inlägg om hur det känns att pressa sej i HM-kläder i en storlek man faktiskt BRUKAR ha, såna saker. Men det här är ingen dag för välformulerade inlägg så det blir en lista med bra och dåliga grejer rörande detta istället.

1. Det är skönt att forever21 fattar att större tjejer också kan vilja ha bandeautop och mönstrade, tajta stuprörsjeans.
image

image

2. Att det ändå är lite sorgligt att vissa är förvisade till plus size-avdelningar. Unga tjejer som ska behöva klä sej i tant-tält i konstiga färger och mönster för att kedjor inte erbjuder annat.

3.Att LaLindagjorde en himla bra grej när hon drog igång #hmriot (LÄS)

(bilderna är lånade från Forever21.com